loading...
راه روشن
admin بازدید : 19 1392/01/18 نظرات (0)

نماز جماعت

 

مستحب است نمازهای واجب خصوصا نمازهای یومیه را به جماعت بخوانند و در نماز صبح و مغرب و عشا خصوصا برای  همسایه مسجد و کسی که صدای اذان مسجد را می شنود بیشتر سفارش شده است .

در روایتی وارد شده است که اگر یک نفر به امام جماعت اقتدا کند هر رکعت از نماز آنان ثواب صد و پنجاه نماز دارد و اگر دو نفر اقتدا کنند هر رکعتی ثواب ششصد نماز دارد و هر چه بیشتر شوند ثواب نمازشان بیشتر می شود تا به ده نفر برسند و عده آنان که از ده گذشت اگر تمام آسمان ها کاغذ و دریاها مرکب و درختها قلم و جن و انس و ملائکه نویسنده شوند، نمی توانند ثواب یک رکعت آن رابنویسند.

 

بقیه در ادامه مطلب

 

admin بازدید : 36 1392/01/18 نظرات (0)

قرآن دوره ی راهنمایی

نشست تخصصی بررسی «سياست‌های كتابت، چاپ و نشر قرآن كريم در جمهوری اسلامی» با حضور سيدعلی سرابی، قائم‌مقام مركز طبع و نشر قرآن كريم جمهوری اسلامی، احمد حاجی‌شريف، معاون نظارت بر چاپ قرآن سازمان دارالقرآن‌الكريم و جمعی از ناشران خصوصی برگزار شد.

احمد حاجی‌شريف، معاون نظارت بر چاپ سازمان دارالقرآن الكريم، از مسئولان حاضر در اين نشست بود. وی التزام به رسم‌المصحف را براساس تحقيقات و نظر مراجع تقليد نادرست دانست و گفت: التزام به اين سياست‌ها دو پرسش و مسئله اساسی را به ذهن متبادر می‌كند كه اولاً آيا درست است كه با توجه به تحقيقات انجام شده در سازمان دارالقرآن‌الكريم زير نظر علما در خصوص كتابت، پيرو كتابت ديگر كشورهای اسلامی باشيم و دوم اينكه آيا رعايت و التزام به اين سياست‌ها بُعد هنری آثاری كه در اين حوزه خلق شده را زير سؤال نمی‌برد.

 

لطفا برای مطالعه بقیه به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

admin بازدید : 33 1392/01/16 نظرات (0)

بسم الله الر حمن الر حیم
خواندن قرآن باید همراه با تدبر در آیات قرآن باشد و قاری به هنگام تلاوت قرآن در معنا و مفاهیم آن اندیشه کند. چرا که اندیشه و تفکر در قرآن مقدمه ای برای عمل به دستورات الهی است. تنها در این صورت است که انسان به این توابهای عظیم نائل می شود.

ثواب قرائت سوره حمد
امام صادق علیه السلام فرمودند: اسم اعظم خداوند در سوره حمد است .

ثواب قرائت سوره بقره و آل عمران
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره بقره و آل عمران را بخواند، این دو در روز قیامت مانند دو پاره ابر یا دو سایبان بر سر او سایه می اندازند.
ثواب خواندن آیه الکرسی هنگام خواب و پس از هر نماز
راوی می گوید: از امام رضا علیه السلام شنیدم که فرمودند: کسی که به هنگام خواب آیت الکرسی بخواند، انشاء الله از فلج شدن ترسی نخواهد داشت . و کس که آن را پس از هر نمازی بخواند، هیچ گزنده زهرداری به او آسیب نخواهد رساند.

ثواب قرائت سوره نساء در هر جمعه
امیرالمو منین علیه السلام فرمودند: کسی که در هر جمعه سوره نساء را بخواند، از فشار قبر ایمن خواهد بود.

برای مطالعه بقیه به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

admin بازدید : 20 1392/01/16 نظرات (0)

روزی مردی خواب عجیبی دید. 
دید که پیش فرشته‌هاست و به کارهای آنها نگاه می‌کند. هنگام ورود، دسته بزرگی از فرشتگان را دیدکه سخت مشغول کارند و تند تند نامه‌هایی را که توسط پیک‌ها از زمین می‌رسند را باز می‌کنند و آنها را داخل جعبه می‌گذارند. مرد از فرشته‌ای پرسید: شما چکار می‌کنید؟ فرشته در حالی که داشت نامه‌ای را باز می‌کرد، گفت: اینجا بخش دریافت است و ما دعاها و تقاضاهای مردم از خداوند را تحویل می‌گیریم.

مرد کمی جلوتر رفت. باز تعدادی از فرشتگـــان را دید که کاغذهـایی را داخل پاکت می‌گذارند و آن ها را توسط پیک‌هایی به زمین می‌فرستند.

 

لطفا برای مطالعه ادامه ی مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.

admin بازدید : 53 1392/01/16 نظرات (0)

پیش از پرداختن به پاسخ، لازم است مراد از «تحریف در قرآن» روشن شود. قرآن پژوهان و مفسران برای تحریف تا هفت معنا برشمرده‌اند، اما معنایی که مرکز گفت و گو شده، عبارت است از: پدید آمدن هرگونه زیاده یا کاستی در متن قرآن موجود. تحریف به زیاده، معتقدان چندانی ندارد و تقریباً نظریه‌ای متروک است. بیش‌تر بحث در دایرة تحریف به کاستی و نقصان در قرآن مطرح است که اکثر دانشمندان مسلمان – اعم از شیعه و سنی – با ردّ هرگونه ادعای تحریف این گونه در قرآن، به دلایل زیادی استناد کرده‌اند تا پیراستگی ساحت قرآن مجید را از هرگونه دخل و تصرف به اثبات برسانند. قرآن کریم معجزه جاویدان، و سند رسالت حضرت محمد(ص) است.
این کتاب آسمانی ویژگی‌ها و امتیازاتی دارد، از جمله این که از آغاز نزول تا کنون از تحریف مصون مانده، و قرآن فعلی بدون کم و زیاد همان قرآنی است که بر پیامبر نازل شده، چرا که حافظ و پاسدار قرآن، خدای قادر و توانا است: «إنّا نحن نزّلنا الذکر و إنّا له لحافظون؛ ما قرآن را نازل کردیم و ما خود نگهدار آن خواهیم بود».(1)
در این آیه خدا خویشتن را ضامن نگهداری قرآن معرفی کرده است. از این جا معلوم می شود که اگر جن و انس و تمام قدرت‌ها بر ایجاد تحریف در قرآن متحد شوند، هیچ کاری از پیش نخواهند برد. از این رو خدا فرمود: «همانا این قرآن، کتابی نفوذ‌ناپذیر است که نه از پیش رو و نه از پس، باطل به آن راه ندارد و از جانب خداوند حکیم و ستودنی نازل گشته است».(2)

 

لطفا برای خواندن ادامه مطلب به ادامه مطلب مراجعه فرمائید

تعداد صفحات : 3

درباره ما
برای تماس با مدیریت با ایمیل rahe-roshan.rzb.ir@gmail.com در تماس باشید. این وبلاگ توسط 5 تن از دانش آموزان مدرسه استعدادهای درخشان شهرستان بناب راه اندازی شده ، با نام های: سهند سالمی(سرگروه)--- علی جلیل زاده--- مهدی کرمیان--- علی رسولی--- احسان فتوحی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    همراه با قرآن
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 21
  • بازدید سال : 150
  • بازدید کلی : 3,726
  • جستجو